X

نام واحد: اتاق عمل و ریکاوری

نام مسئول: خانم معصومه شیرزادی

تحصیلات: کارشناس هوشبری

تعداد تخت اتاق عمل: 9

تعداد تخت ریکاوری: 13

شرح وظایف عمومی :

1 -حضور به موقع در محل کار

2 -پوشیدن لباس فرم و داشتن اتیکت

3 -دریافت دستور و برنامه کار از مافوق

4 -کنترل اتاق عمل از نظر سیستم تهویه، برق، نور مناسب، دما و رطوبت، نظافت و ایمنی بر اساس چک لیست های استاندارد

5 -اطمینان از سالم بودن و کارایی دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز جهت عمل جراحی قبل از شروع عمل و پذیرش بیمار

6 -بررسی وجود لوازم و امکانات مصرفی مورد نیاز اعمال جراحی، تهیه و آماده سازی آن

7 -گزارش نواقص موجود به مسئول مربوطه طبق خط مشی تدوین شده

8 -کنترل و آماده نمودن وسایل استریل مورد نیاز عمل طبق لیست جراحی

9 -پذیرش بیمار توسط تیم جراحی طبق خط مشی واحد (بررسی نام، مشخصات، دستبند، زیورآالت و ...)

10 -برقراری ارتباط موثر و ارائه آموزش های الزم به بیمار جهت جلب اعتماد وی 

11 -تغییر و تحول، حفظ و نگهداری و برنامه ریزی جهت کالیبراسیون دوره ای تجهیزات اتاق عمل

12 -مشارکت فعال و همکاری در آموزش دانشجویان در واحد مربوطه حسب نیاز

13 -تهیه آمار عمل های جراحی روزانه، هفتگی، ماهانه، عمل های کنسل شده و ارائه آن به مقام مافوق

14 -تشخیص و بررسی موارد اورژانسی و طبقه بندی آنها با توجه به اولویت جراحی جهت پذیرش در اتاق عمل

15 -مشارکت و نظارت در انجام ضدعفونی تجهیزات اتاق عمل به شکل روزانه

16 -انجام اقدامات درمانی مورد نیاز بیماران بر اساس دستور پزشک و تحت نظر پزشک معالج

17 -نظارت بر برنامه شستشو و نظافت و ضد عفونی اتاق عمل طبق خط مشی بیمارستان

18 -مراقبت از جسد طبق موازین شرعی و استاندارد ها

19 -همکاری در اجرای برنامه های آموزشی و پژوهشی بیمارستان با نظر سوپروایزر

20 -مهارت کار با رایانه IDSL 

21-ارتباط با واحد های مختلف (آزمایشگاه، بانک خون، رادیولوژی، مهندسی پزشکی، دفتر پرستاری و سیستم اداری)

22-گزارش مشکالت عمل به مسئول شیفت/ بخش و سوپروایزر بالینی 

23-رعایت منشور حقوق بیمار و کارکنان از زمان ورود تا خروج از اتاق عمل

 24-رعایت مقررات مربوط با حفاظت و ایمنی بیمار و کارکنان و محیط کار

25-مشارکت در کنترل عوارض بعد از عمل (شوک و خون ریزی)

 26-شستشو و اسکراپ هفتگی اتاق عمل